همایش تخصصی معرفی آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا در سوزن‌های دوخت، توسط شرکت نوباف پارسیان با حضور متخصصین خارجی این شرکت، صنعتگران و تولیدکنندگان نساجی و پوشاک کشور، 4 مرداد ماه در هتل اسکان تهران برگزار شد.

 سخنران این جلسه آقای “تارک گاناسکارا” مدیر فروش بخش دوخت شرکت گروز بکرت بودند که به معرفی ‌فنی سوزن‌های تولیدی این شرکت و جدیدترین سوزن‌های گروز بکرت پرداختند. به‌گفته تارک، گروز بکرت در 150 کشور دارای نماینده فروش است و محصولات آن عبارتند از: سوزن‌های بافندگی، سوزن‌های دوخت (‌قابل استفاده در دوخت لباس، نوار حاشیه فرش، چرم، البسه آتش‌نشانی، صندلی خودرو، منسوجات فنی و ایربگ‌) ، سوزن‌های مخصوص موکت تافتینگ و منسوجات بی‌بافت.

ایشان اذعان داشت: زمانی که وارد سالن تولید می‌شوید، فقط ماشین‌آلات و کارگران را در حال کار می‌بینید و برای دیدن سوزن‌ ماشین‌آلات باید نزدیک دستگاه‌های تولیدی شوید تا بتوانید سوزن‌های ظریف را مشاهده نمایید اما زمانی که محصولات نهایی با مشکل روبرو می‌شوند، اهمیت سوزن آشکار خواهد شد و با تعویض سوزن‌های آسیب ‌دیده، مشکل برطرف می‌شود و نیازی به تغییر کل دستگاه نیست؛ بنابراین سوزنی که مشاهده حرکات آن حین کار دشوار به نظر می‌رسد، مهم‌ترین بخش کارخانه دوخت به شمار می‌آید. وی افزود: در نگاه نخست، سوزن یک وسیله ناچیز محسوب می‌شود و بسیاری از مصرف‌کنندگان معتقدند با سوزن‌های ارزان‌قیمت نیز کارشان انجام می‌َشود اما وقتی در محصول نهایی، مشکل ایجاد می‌شود تمام سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای خرید ماشین‌آلات، تحت الشعاع خرید سوزن‌های بی‌کیفیت قرار می‌گیرد و این جای تأسف است. ایشان در ادامه به بیان مسائل فنی و
تخصصی و معرفی جدیدترین سوزن‌های گروز بکرت پرداخت و به پرسش‌های میهمانان پاسخ داد.

جهت اطلاع بیشتر از موضوعات مطرح شده در این جلسه، گزارش مجله‌ی نساجی امروز را در اینجا بخوانید.